Nu comunici prea bine la locul de munca? Iata cateva idei pentru a imbunatati situatia via Harvard University

Nu poti sa nu comunici!

Asta e ipoteza de la care pleaca orice om de comunicare. Fie ea verbala, nonverbala, paraverbala, comunicarea e o componenta importanta a vietii noastre, de ea depinde cat de bine ne integram in grup si in societate, si tot de ea depinde si cat de bine ne intelegem cu colegii la locul de munca. In prezent, pentru ca suntem inconjurati de tehnolgii moderne, comunicam din ce in ce mai putin fata in fata si ne limitam doar la e-mail-uri si la discutii telefonice. Capcana in care toata lumea cade este cea a blestemului cunoasterii, adica iti inchipui ca toti din jurul tau stiu ce gandesti.

Ca sa scapati de problemele de comunicare la locul de munca, profesorii de la Harvard recomanda mai multe lucruri. Primul ar fi verificarea mesajului transmis. Puteti face prezentari, puteti tine un discurs la o conferinta, puteti trimite un e-mail. In toate cazurile trebuie sa verificati mesajul, sa dati textul altor persoane sa il citeasca si sa isi exprime o parere despre claritatea sa. Asa depistati si greselile, stiti ce puteti imbunatati si evitati sa va faceti de ras.

Al doilea lucru de facut pentru a evita o proasta comunicare este alegerea cu atentie a cuvintelor folosite, cuvintele trebuie sa schiteze imagini mentale si sa transmita mereu ceva concret, sa fie cat mai usor de inteles. Se vor evita cuvintele confuze si cele prea bombastice, pe care doar cel care le scrie sau le pronunta le cunoaste in profunzime. De asemenea dispar jargonul, idioamelor, tot felul de metafore.

Al treilea lucru foarte important: pauza. Cand nu prea mai stiti ce sa spuneti, ce sa scrieti luati o pauza, puneti-va in ordine gandurile si faceti altceva pentru un timp. Cand sunteti mai clar in gandire si stiti exact ce vreti sa spuneti va puteti intoarce la lucru.

Nu in ultimul rand, ca sa nu aveti probleme de intelegere e bine sa refaceti textul, sa il scurtati. Scrieti ca si cum i-ati scrie celui mai bun prieten care nu are vreo zece facultati si nici nu a studiat tot felul de domenii. Succint, simplu, concret, iata atributele unui text sau ale unui discurs care va lasa o impresie foarte buna.

FacebookGoogle+Twitter

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *